Het begin van onze roadtrip - Reisverslag uit Skenes Creek, Australië van Albert en Wendy Tromp - WaarBenJij.nu Het begin van onze roadtrip - Reisverslag uit Skenes Creek, Australië van Albert en Wendy Tromp - WaarBenJij.nu

Het begin van onze roadtrip

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert en Wendy

27 December 2015 | Australië, Skenes Creek

27-12-2015

Langzaam word ik (Albert) wakker, door de beslagen ramen zie ik dat het al een beetje licht begint te worden. Naast ons stopt een vrachtauto die nog even zijn remmen ontlucht en vervolgens de motor uit zet... Ik ben wakker. Kijkend om me heen zie ik mijn echtgenote :-) ook langzaam wakker worden en besloten we maar om een bakje koffie en ontbijtje te doen. Maar hoe laat is het eigenlijk?? Het is 6:00am. Na een lekker ontbijt en een heerlijke douche zijn we op pad gegaan richting Geelong maar omdat we daar zo vroeg waren en het ook nog eens zondag was, was het meer uitgestorven dan levend. We besloten verder te rijden richting Torquay en daar was aardig meer leven dan in Geelong. We hebben daar een heerlijk bakje koffie gedaan en nog wat gegeten. Nadat we wat tijd in Torquay hadden gespendeerd zijn we begonnen aan de Great Ocean Road (GOR). Na een paar kilometers hebben we de afslag genomen richting Bells Beach en potver wat hebben wij toch een kutleven... Aangekomen zagen we daar een geweldig mooi strand met hoge golven en een prachtig uitzicht over de kustlijn van Australië... Na de drukke tijd voor onze vakantie kregen we nu echt last van het Zwitserleven gevoel. Vervolgens zijn we weer door gereden richting Lorne en daar moesten van de GOR af omdat er grote bosbranden waren. Onderweg op de detour zijn we gestopt om een kijkje te nemen bij de Stevensons Falls. Aangekomen op de parkeerplaats van de SF was het nog een klein stukje lopen naar de waterval. Na half uurtje genoten te hebben van de waterval en de prachtig mooie natuur daar om heen liepen we terug naar onze auto en werden we plotseling verrast door 2 Kangaroos die 10 meter verder op ons pad kwamen... Had ik al gezegd dat we een kutleven hebben? Wat een geweldige ervaring om deze beesten in het wild te mogen ontmoeten. Eenmaal terug gekomen op de GOR bij Skenes Creek reden we recht op een camping af en besloten we daar onze nacht door te brengen na een geweldige dag.

• 29 December 2015 - 13:21

Bart:

Het begin van een mooi avontuur. Veel plezier samen en geniet ervan!

• 29 December 2015 - 14:25

Lammy:

Wat leuk om te lezen!! Prachtige wereld daar :-) geniet ervan!

• 29 December 2015 - 15:55

Rianne:

Het is net of ik een boek lees, wat kun je goed schrijven Albert!! Lekker genieten met z'n tweeën en ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen!!

• 29 December 2015 - 15:55

Rianne:

• 29 December 2015 - 21:34

Wim En Tjitske(Mem):

Inderdaad, wat een K U T leven!!
    Mooi geschreven en wachten op het vervolg.
    Lekker genieten!!

• 29 December 2015 - 22:53

Marije:

Prachtig is het daar! alle herinneringen komen weer boven! Straks ook lekker chillen bij Apollo bay. Heerlijk!

• 30 December 2015 - 19:00

Hylke:

Genieten maar; ik volg het wel!

• 30 December 2015 - 19:35

Albert Sr.:

Wij gaan jullie volgen. Vrienden van ons zijn bijna klaar met een reis door Australië en Nieuw Zeeland. We kunnen dus vergelijken. Geniet er maar van!

Albert en Marianne