Eerste en Tweede Kerstdag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Albert en Wendy Tromp - WaarBenJij.nu Eerste en Tweede Kerstdag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Albert en Wendy Tromp - WaarBenJij.nu

Eerste en Tweede Kerstdag

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Albert en Wendy

25 December 2015 | Australië, Melbourne

25 december 2015.
's Ochtends redelijk vroeg wakker na het eerste nachtje Melbourne. We zouden nog 1 nachtje in het Vibe Carlton hotel blijven, maar moesten verplaatsen naar een andere kamer. Tassen gepakt en bij balie gedropt. Via metro naar centrum van Melbourne gegaan. Gelukkig was de metro gratis op 1e kerstdag. De mevrouw die we troffen bij de metro was wel bang dat er weinig open was voor lunch. Bij de Federation Square konden we lekker op het terras zitten. We moesten even wachten totdat we vanaf 11.30 am gelijk een goed bord eten konden bestellen. Na onze brunch zijn we gaan rondlopen. Federation Square, naar de Yarra river, via Alexandria garden richting Olympic park en het tenniscomplex van de Australian Open. Daarna weer terug naar Federation Square waar we direct zonnebrand en vliegenspray bij de 7Eleven hebben gehaald (want inderdaad, alles was dicht zowat). We hadden wel last van zoveel zon in 1x en de mugjes waren bloed irritant. Toen besloten om met de tram naar St. Kilda Beach te gaan. Wendy had geen zwem kleren mee, maar Albert had de zwembroek de hele dag al aan ;-). Dus Wendy pootjebaden en Albert zwemmen. Daarna heerlijk in het parkje aan het strand onder de palmbomen gelegen.
Wendy kwam vervolgens met het plan weer even naar het hotel te gaan, douchen, ff tv kijken/lekker hangen. Zodat we 's avonds daarna lekker even weer de stad in konden. Er was best veel te doen zo te lezen her en der. Zouden we dan ff biertje doen, misschien zelfs wel met Menno, collega van Albert, die ook in Melbourne zou zijn. Op onze weg terug presenteert Albert Wendy een halve kies, die net uit zijn mond kwam rollen. Met scherpe randen in de mond, maar gelukkig zonder pijn, moesten we bij aankomst in het hotel eerst aan de slag om op 1e en 2e kerstdag een tandarts te vinden. Gelukkig konden we de volgende dag terecht om 10.30 am. Om half een 's nachts zegt Albert: "Volgens mij hebben we ons wat verslapen...." Dat was al dik 6 uurtjes slaap. Na wat chips en Snickers en een tikje tv zijn we gewoon weer in slaap gevallen en werden we 's ochtends vroeg wakker om 6.30 uur. Totaal 13 uren slaap. Hadden we vast nodig. Maar de 1e kerstdag was snel om ;-).

26 december 2015. Door Peter de taxichauffeur werden we afgezet bij de tandarts. We waren mooi op tijd, de tandarts was nog niet open... Maar na een tijdje daar te hebben gestaan en wat bordjes te hebben gelezen begonnen we te twijfelen of we misschien ook op het andere vermelde adres op het raam moesten zijn. Ja dus. Wij Peter weer be