Laatste deel Great Ocean Road - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Albert en Wendy Tromp - WaarBenJij.nu Laatste deel Great Ocean Road - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Albert en Wendy Tromp - WaarBenJij.nu

Laatste deel Great Ocean Road

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert en Wendy

30 December 2015 | Australië, Mount Gambier

30-12-2015

We zijn nu een week op reis en het vakantie leven bevalt ons "poer best". We zijn gister een stukje terug gereden om nogmaals een poging te doen om rustig The Twelve Apostles te kunnen bekijken... Omdat we wat later in de middag waren is ons plan goed uit gepakt want als je alle Chinese mensen niet meerekent, waren we er helemaal alleen. Vanochtend zijn hebben we onze semi-camper weer in gepakt en zijn we na het bekijken van The Londen Bridge en The Grotto weer begonnen aan een dag met wat meer kilometers. Na een klein uurtje kwamen we in Warrnambool aan en hebben daar wat gegeten, boodschappen gedaan en hebben we bij het lokale VVV kantoor wat informatie boekjes gehaald. Daarna zijn we via de touristic route door gereden richting Mount Gambier. De rit er naar toe was zeker geen straf omdat je wederom door prachtige gebieden heen rijdt met mooie landschappen en kleine dorpjes met 4 huizen en een pub. Rond 6pm kwamen we aan in Mount Gambier. Dit dorp ligt gelegen aan 2 vulkanische kraters die gevuld zijn met water en het aparte van het water is dat het water in de zomer blauw is maar in november de kleur in 3 dagen veranderd tot de kleur te vergelijken met het Sneekermeer water. Zelfs wetenschappers kunnen er tot nu niet achter komen hoe dit natuurverschijnsel tot stand komt. 's Avonds hebben we nog even heerlijk boekje gelezen wat zeer goed buiten te doen is omdat de temperaturen hier zeer aangenaam zijn. Overdag zo rond de 30 graden en in de avond koelt het langzaam af naar 18 graden.

• 03 Januari 2016 - 18:13

Sietske:

Hè luitjes, mooi dat 'jimme it nei it sin ha'. Ben wel benieuwd naar jullie verslag van oud&nieuw. Hoe zijn jullie dat doorgekomen? En hebben die Aussies nog gekke gewoonten oid.?